Reflexe v životě učitele - reflektivní procházka
Související produkty
Detailní popis produktu
Prakticky vedený workshop Ti naservíruje sebereflektivní techniky, prostor pro jejich prohlubování a zásobárnu aktivit k okamžitému využití.
Předpoklad k reflexi ve výuce je její ovládnutí v osobním i profesním životě. Kombinací pohybu, koučovacích otázek, prostoru pro své myšlenky i učení se novému, naladění se na sebe, své potřeby a pocity i na celou skupinu otevřeme vnitřní prostor, ve kterém se můžeme začít učit osvojovat reflektivní techniky a dostávat je do svého systému hlouběji. Čeká nás malý výlet do přírody (max 10 km), dostatek prostoru pro sebereflexi, sdílení dobré praxe i zásobárna aktivit pro reflektivní praxi ve třídě či v pedagogickém kolektivu. Seznámíme se s několika jednoduchými metodami pro získávání zpětné vazby i zavádění reflektivních a evaluačních technik do svého pracovního života.
Program cílí na upevňování kompetencí pedagogických pracovníků a kompetencí pro budoucnost, praktické ovládnutí sebereflektivních dovedností a zavádění koučovacích otázek do každodenního života. Přináší praktické podněty k uchopení sebereflektivních technik v každodenním životě i výuce úplným začátečníkům, svou vrstevnatostí ale pomáhá k hlubšímu zkoumání a upevňování dalších sebereflektivních dovedností i pokročilým.
Program může sloužit i jako první pomoc při řešení akutních symptomů vyhoření, zahlcení a nechuti k vykonávání svého povolání i v hledání individuálního pojetí work-life rovnováhy. Program je vhodný pro jakéhokoliv pracovníka ve vzdělávání.
Skrze workshop:
→ si osvojíme reflektivní návyky
→ podrobíme svou vizi pedagoga revizi a aktualizaci
→ naučíme se pracovat s konceptem NVC – pojmenovávání potřeb a pocitů
→ naučíme se pracovat s kartami potřeb a pocitů
→ osvojíme si principy zpětné vazby
→ naučíme se základní reflektivní techniky
→ naučíme se pracovat s reflektivními kartami
Rozvoj pedagogických kompetencí:
- Prevence syndromu vyhoření – hledání vnitřní motivace, nastavení osobní i profesní vize
- Wellbeing učitele – sebeřízení, sebeorganizace, sebepéče, sebereflexe, evaluace
- Rozvoj a podpora růstového nastavení mysli – podpora osobnostně profesního růstu
- Sociální kompetence – efektivní komunikace, spolupráce a delegování, základní ovládnutí technik NVC
- Neformální networking pedagogických pracovníků
Jak to probíhá:
→ ráno se sejdeme na místě srazu (v případě Šumavského překvapení to jsou Kašperské hory)
→ zahájíme program kávou, seznámením s účastníky i tématem
→ vybavíme se potřebnými dovednostmi na cestu
→ vyrazíme na procházku
→ zakončíme na místě srazu
V případě Šumavského překvapení jde o program v Kašperských horách, detaily o setkání se dozvíte před konáním akce.
Místo srazu bude upřesněno před konáním akce. Vycházíme z Kašperských Hor, kam se i vracíme tak, abychom stihli návazné spoje domů (či dál…).
V ceně:
- 6 hodinový workshop s Mgr. Markétou Mrázovou
- růstové rozhovory
Časová dotace: 8 vyučovacích hodin
Vypsané termíny jsou určeny individuálním vzdělavatelům. V případě zájmu o program na míru Vaší sborovně kontaktujte přímo Markétu, ráda se s Vámi domluví na termínu i dalších individuálních požadavcích.
Markéta Mrázová – marketa@pedagogickysvet.cz , 723 099 743
Program lze připravit i pro váš tým na míru v lokalitě, kterou si vyberete.
Doporučuji na program vyrazit s kolegy a využít potenciál programu na maximum. Energii zažehnutého procesu můžete dále proměnit do vizí školy, tvorby nového ŠVP či dalších aktivit, které ve svém týmu potřebujete „někdy“ dohodnout nebo si společně užít dlouho odkládaný teambuilding.
POZOR: Jde o doporučení, jak s výstupy programu můžete dále nakládat, následný individuální program již nezajišťuji 😊
Kurz je možné financovat z OP JAK - jak?
Z šablony například v kategorii inovativní vzdělávání, wellbeing a psychohygiena (osobnostně sociální a profesní rozvoj). Nepropásni to!
Osvědčení, DVPP a další užitečné informace
Vzdělávací program je součástí systému dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků v programu průběžného vzdělávání, dle novely zákona č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících, a vyhlášky č. 317/2005 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, ve znění účinném od 1.10.2023, není akreditovaný.
Osvědčení (=elektronický certifikát) o jeho absolvování ZÍSKÁŠ!
Pouze registrovaní uživatelé mohou vkládat hodnocení. Prosím přihlaste se nebo se registrujte.
Výpis hodnocení
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Kdo je Markéta?
odbornice na vzdělávání s mezinárodním přesahem
lektorka NPI a na volné noze I autorka Pedagogického diáře a Inovativní sborovny I tvůrce koncepcí a struktur
Mgr. Markéta Mrázová je pedagožka (UPV MUNI), volnočasový pedagog (vedoucí družiny a klubu v inovativní škole NIKA) a lektorka (převážně pedagogický time management, implementace RVP pro prakticky využitelné ŠVP, udržitelný růstový mindset pro pedagogickou praxi, reflexe v životě učitele). Autorka Pedagogického diáře a zakladatelka Inovativní sborovny - komunity inovativních učitelů pro networking a vzdělávání pedagogů napříč ČR a SK.
Se zkušenostmi ze státního i soukromého, českého i zahraničního, online i prezenčního vzdělávání. Zaměřuje se na podporu učitelů a škol prostřednictvím inovativních přístupů, praktických nástrojů ve vzdělávání i seberozvoji, a networkingu napříč pedagogickými profesemi. S bohatou praxí z českého i zahraničního vzdělávacího prostředí přináší inspiraci k efektivnímu nastavování struktur a koncepcí pro lepší fungování škol a kvalitnější spolupráci pedagogických týmů.
S mottem „Spolu za lepší školu“ (#spoluzalepsiskolu) a pod hlavičkou Pedagogický diář/svět a Inovativní učitel motivuje a inspiruje své kolegy nejen k profesnímu růstu, ale i ke zlepšování každodenní praxe učitelů a prohlubování spolupráce.
#worldoffice #spoluzalepsiskolu
marketa@pedagogickysvet.cz; 723 099 743

Čím se zabývá?
Pedagogický time management
Markéta je odbornicí na pedagogický time management a efektivní organizaci práce učitelů. Pomáhá pedagogům zavádět jednoduché a funkční systémy, které podporují duševní pohodu, snižují stres a dávají řád každodenním úkolům. Je autorkou Pedagogického diáře a lektorkou dlouhodobých programů zaměřených na time management ve školství.
Implementace RVP a tvorba ŠVP
Jako lektorka implementace RVP pro NPI provází školy celým procesem změny kurikula. Pomáhá nastavovat struktury, koncepce i postupy, které vedou k funkčnímu ŠVP, přehledným učebním plánům a srozumitelnému systému práce ve škole. Její přístup propojuje odborné požadavky RVP s reálnými potřebami pedagogického týmu.
Networking ve vzdělávání
Rozvíjí komunitu Inovativní sborovna, která propojuje učitele z celého Česka a Slovenska. Podporuje sdílení dobré praxe, inovativní metody ve výuce a vzájemnou podporu mezi školami. Networking považuje za klíčový prvek profesního růstu současného pedagoga.
Leadership ve vzdělávání
V oblasti educational leadership pomáhá školám nastavovat role, předávat zodpovědnost a posilovat spolupráci mezi členy týmu.
Pracuje také jako vedoucí školní družiny a klubu, dále tvoří koncepce a struktury vzdělávacích organizací čí projektů. Vede ředitele, zástupce i koordinátory k rozvoji funkčního školního prostředí.
Rozvoj růstového mindsetu pedagogů
Jako pedagogický kouč a lektorka reflektivních programů podporuje učitele v hledání jejich profesní identity, motivace a dlouhodobé vize. Učí, jak pracovat s energií, stresem a vlastními zdroji, aby rozvoj nebyl nárazový, ale udržitelný.
Cestující učitelka
Působí také jako zástupná/suplující učitelka a ko-lektorka zážitkových, preventivních a projektových programů pro ZŠ. Díky působení v různorodých školních prostředích přináší praktické zkušenosti, mezinárodní inspiraci a inovativní pohledy na výuku.
V čem se na ni můžeš obrátit?
Řízení a organizace času pro učitele
Získáš podporu při zavádění systému, který je jednoduchý, přehledný a udržitelný. Pomůže Ti zorganizovat práci tak, abys měl/a více energie i prostoru pro kvalitní výuku.
Tvorba akčního plánu pro ŠVP a implementaci RVP
Pomůže Ti strukturovat a naplánovat celý proces od prvních kroků až po finální podobu ŠVP. Získáš srozumitelný plán, jak přistupovat k implementaci RVP bez chaosu a se silnou metodickou oporou.
Pedagogický koučink – hledání vlastní cesty
Pomůže Ti ujasnit si vlastní pedagogickou vizi, najít odvahu ke změnám a podpoří Tě při profesním rozhodování. Koučink je vhodný pro nové i zkušené učitele, třídní učitele i vedoucí pracovníky.
Tvorba či doplnění vzdělávacích programů
Vytváří a spoluvytváří programy pro školy, sborovny, DDM, ZUŠ, konference i letní školy. Pomůže Ti sestavit obsah projektových dnů, preventivních programů nebo workshopů šitých na míru.
S čím Ti může pomoci?
Ušetříš čas a získáš více klidu
Díky principům pedagogického time managementu se naučíš lépe plánovat a nenechat se pohltit každodenním provozem. Získáš více prostoru na výuku i osobní život.
Vyznáš se ve svém pracovním světě
Společně nastavíte pořádek v úkolech, materiálech, nápadech i projektech. Budeš přesně vědět, na čem pracuješ a co je prioritou.
Dáš si do pořádku ŠVP, RVP i související procesy
Získáš jasnou metodickou oporu při tvorbě nebo úpravě ŠVP a při zavádění změn podle RVP. Bez zahlcení, krok za krokem a s profesionálním vedením.
Nastavíš funkční struktury a koncepce
Markéta přináší inovativní a praktické postupy pro nastavování školních struktur, vzdělávacích koncepcí a týmové spolupráce. Nabízí metodickou podporu i mezinárodní inspiraci.
Posílíš svůj profesní růst
Ať řešíš komunikaci ve sborovně, vedení třídy, práci v týmu nebo změnu profesní role, Markéta nabízí bezpečný prostor a odborné vedení, které Ti pomůže růst.
