Reflexe v životě učitele - reflektivní procházka pro sborovnu
.png?664cf2cf)
Související produkty
Detailní popis produktu
Prakticky vedený workshop Ti naservíruje sebereflektivní techniky, prostor pro jejich prohlubování a zásobárnu aktivit k okamžitému využití.
Předpoklad k reflexi ve výuce je její ovládnutí v osobním i profesním životě. Kombinací pohybu, koučovacích otázek, prostoru pro své myšlenky i učení se novému, naladění se na sebe, své potřeby a pocity i na celou skupinu otevřeme vnitřní prostor, ve kterém se můžeme začít učit osvojovat reflektivní techniky a dostávat je do svého systému hlouběji. Čeká nás malý výlet do přírody (max 10 km), dostatek prostoru pro sebereflexi, sdílení dobré praxe i zásobárna aktivit pro reflektivní praxi ve třídě či v pedagogickém kolektivu. Seznámíme se s několika jednoduchými metodami pro získávání zpětné vazby i zavádění reflektivních a evaluačních technik do svého pracovního života.
Program cílí na upevňování kompetencí pedagogických pracovníků a kompetencí pro budoucnost, praktické ovládnutí sebereflektivních dovedností a zavádění koučovacích otázek do každodenního života. Přináší praktické podněty k uchopení sebereflektivních technik v každodenním životě i výuce úplným začátečníkům, svou vrstevnatostí ale pomáhá k hlubšímu zkoumání a upevňování dalších sebereflektivních dovedností i pokročilým.
Program může sloužit i jako první pomoc při řešení akutních symptomů vyhoření, zahlcení a nechuti k vykonávání svého povolání, i v hledání individuálního pojetí work-life rovnováhy. Program je vhodný pro jakéhokoliv pracovníka ve vzdělávání.
skrze workshop:
si osvojíme reflektivní návyky
podrobíme svou vizi pedagoga revizi a aktualizaci
naučíme se pracovat s konceptem NVC – pojmenovávání potřeb a pocitů
naučíme se pracovat s kartami potřeb a pocitů
osvojíme si principy zpětné vazby
naučíme se základní reflektivní techniky
naučíme se pracovat s reflektivními kartami
rozvoj pedagogických kompetencí:
- Prevence syndromu vyhoření – hledání vnitřní motivace, nastavení osobní i profesní vize
- Wellbeing učitele – sebeřízení, sebeorganizace, sebepéče, sebereflexe, evaluace
- Rozvoj a podpora růstového nastavení mysli – podpora osobnostně profesního růstu
- Sociální kompetence – efektivní komunikace, spolupráce a delegování, základní ovládnutí technik NVC
- Neformální networking pedagogických pracovníků
jak to probíhá:
- ráno se sejdeme na místě srazu - dle domluvy
- zahájíme program kávou, seznámením s účastníky i tématem
- vybavíme se potřebnými dovednostmi na cestu
- vyrazíme na procházku
- zakončíme na místě srazu
termín: dle individuální domluvy (emailem marketa@pedagogickysvet.cz či telefonicky 723099743)
časová dotace: 8 vyučovacích hodin
kapacita programu: max 20 účastníků
v ceně:
- 6 hodinový workshop s Mgr. Markétou Mrázovou
- individuální růstové rozhovory
- Pedagogický diář 2025/26 (dle zvolené varianty)
Kurz je možné financovat z OP JAK, jak?
Z šablony například v kategorii inovativní vzdělávání, wellbeing a psychohygiena (osobnostně sociální a profesní rozvoj). Nepropásni to!
Osvědčení, DVPP a další užitečné informace
Vzdělávací program je součástí systému dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků v programu průběžného vzdělávání, dle novely zákona č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících, a vyhlášky č. 317/2005 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, ve znění účinném od 1.10.2023, není akreditovaný.
Osvědčení (=elektronický certifikát) o jeho absolvování ZÍSKÁŠ!
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Pouze registrovaní uživatelé mohou vkládat hodnocení. Prosím přihlaste se nebo se registrujte.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Mgr. Markéta Mrázová – odbornice na vzdělávání s mezinárodním přesahem
pedagog, lektorka, konzultantka
pedagog na volné noze I zástupný učitel I pedagogický time management I autorka pedagogického diáře I tvůrce koncepcí a struktur
#worldoffice #spoluzalepsiskolu
marketa@pedagogickysvet.cz; 723 099 743
Markéta Mrázová je zkušená lektorka a pedagog působící na volné noze, která se zaměřuje na podporu učitelů a škol prostřednictvím inovativních přístupů a praktických nástrojů. S bohatou praxí v českém i zahraničním vzdělávacím prostředí přináší inspiraci, jak efektivně nastavovat struktury a koncepce pro lepší fungování škol a pedagogických týmů. Autorka pedagogického diáře a zakladatelka virtuální sborovny, klubu inovativních učitelů, platformy pro networking a vzdělávání pedagogů napříč ČR a SK.
S mottem „Spolu za lepší školu“ (#spoluzalepsiskolu) a pod hlavičkou Pedagogický diář a Inovativní učitel motivuje a inspiruje své kolegy nejen k profesnímu růstu, ale i ke zlepšení každodenní praxe učitelů.
Čím se zabývá
- Lektorka pedagogického time managementu: Pomáhá učitelům zvládat náročnou práci díky efektivnímu plánování a organizaci času skrze:
- Pedagogický diář www.pedagogickydiar.com praktický nástroj pro plánování, inspiraci a růst pracovníků ve vzdělávání
- online a offline kurzy zaměřené na pedagogický time management (individuální i ve sborovnách) - Lektorka praktických reflektivních programů: Nabízí prostor pro reflexi a revizi pedagogické vize, jak pro školní kolektivy, tak jednotlivce, s důrazem na hledání smyslu a udržitelnosti v učitelském povolání.
- Průvodce v hledání individuální pedagogické vize i vize školy
- Zástupný/cestující učitel: Vnáší do škol osvědčené přístupy z praxe pomocí zkušenostního učení, a poskytuje metodickou podporu kolegům.
- Tvůrce koncepcí a struktur: Spolupracuje na inovacích a nastavování efektivních procesů ve vzdělávání, vzdělávacích projektech a institucích.
- Ko-lektor/lektor projektových dnů a zážitkových programů pro třídní kolektivy: Dle potřeby individuálních kolektivů připraví a zorganizuje program v rozsahu 4 hodiny – několik dnů pro věkové skupiny 5–18 let.
V čem může pomoci
- Programy pro sborovny, konference i letní školy
- Růstové rozhovory
- Nastavování struktur, koncepcí a vzdělávacích plánů – přináší inovativní pohledy na vzdělávání, metody i nastavované koncepty.
- Přináší kreativní pohledy a mezinárodní perspektivu na vzdělávání díky svým zkušenostem z cest a práce v zahraničí.
- Nabízí sdílení dobré praxe a inspiraci, jak využít inovativní metody ve výuce.
- Poskytuje metodickou podporu při zavádění nových přístupů a efektivních struktur ve školství i vzdělávání.
Aktuální spolupráce
- MAP Pošumaví
- lektorka NPI
- zástupný učitel ZŠ Velhartice, MŠ Trempík, ZŠ Šeberov