Tvorba vize školy a základní osnovy nového ŠVP
.png?664cf2cf)
Související produkty
Detailní popis produktu
Silná a sdílená vize školy je základním kamenem kvalitního školního vzdělávacího programu (ŠVP). Tento program vás provede procesem společného definování hodnot, priorit a dlouhodobých cílů školy a jejich přenesení do základní struktury nového ŠVP.
Zaměříme se na zapojení všech relevantních aktérů – pedagogického sboru, vedení i širší komunity – tak, aby vize nebyla jen formálním dokumentem, ale živým rámcem, který inspiruje a určuje směr. Ukážeme si, jak z vize vycházet při formulaci klíčových kompetencí, očekávaných výstupů a obsahu vzdělávání.
Účastníci si vyzkouší praktické techniky pro skupinovou práci na vizi, metody facilitace diskuze a způsob, jak z nápadů vytvořit srozumitelný a funkční základ ŠVP. Na závěr si odnesete pracovní verzi školní vize a hrubý návrh osnovy nového ŠVP, připravený k dalšímu dopracování.
Skrze workshop:
→ vytvoříme společnou školní vizi
→ přeneseme vizi do základní struktury ŠVP
→ vyzkoušíme si facilitaci a skupinové techniky
→ pojmenujeme klíčové kompetence a výstupy
→ odneseme si pracovní návrh osnovy ŠVP
Rozvoj pedagogických kompetencí:
• strategické plánování a projektové řízení ve vzdělávání,
• vedení a facilitace týmových diskuzí,
• schopnost budovat konsenzus a spolupráci,
• propojení vize školy s kurikulárními dokumenty,
• znalost kroků tvorby a revize ŠVP.
Termín: dle individuální domluvy (emailem marketa@pedagogickysvet.cz či telefonicky 723099743)
Časová dotace: 8 vyučovacích hodin
Kapacita programu: max 10 účastníků, každý další účastník + 1000 Kč
V ceně:
- 8 hodinový workshop s Mgr. Markétou Mrázovou
- individuální růstové rozhovory
Kurz je možné financovat z OP JAK - jak?
Z šablony například v kategorii inovativní vzdělávání, wellbeing a psychohygiena (osobnostně sociální a profesní rozvoj). Nepropásni to!
Osvědčení, DVPP a další užitečné informace
Vzdělávací program je součástí systému dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků v programu průběžného vzdělávání, dle novely zákona č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících, a vyhlášky č. 317/2005 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, ve znění účinném od 1.10.2023, není akreditovaný.
Osvědčení (=elektronický certifikát) o jeho absolvování ZÍSKÁŠ!
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Pouze registrovaní uživatelé mohou vkládat hodnocení. Prosím přihlaste se nebo se registrujte.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Mgr. Markéta Mrázová – odbornice na vzdělávání s mezinárodním přesahem
pedagog na volné noze I zástupný učitel I pedagogický time management I autorka Pedagogického diáře I tvůrce koncepcí a struktur
#worldoffice #spoluzalepsiskolu
marketa@pedagogickysvet.cz; 723 099 743
Markéta Mrázová je zkušenou lektorkou a pedagožkou působící na volné noze. S bohatou praxí z českého i zahraničního vzdělávacího prostředí přináší inspiraci, jak efektivně nastavovat struktury a koncepce pro lepší fungování škol a pedagogických týmů. Zaměřuje se na podporu učitelů a škol prostřednictvím inovativních přístupů a praktických nástrojů ve vzdělávání i seberozvoji. Je autorkou Pedagogického diáře a zakladatelkou Inovativní sborovny, komunity inovativních učitelů podporující networking a vzdělávání pedagogů napříč ČR a SK.
S mottem „Spolu za lepší školu“ (#spoluzalepsiskolu) a pod hlavičkou Pedagogický diář a Inovativní učitel motivuje a inspiruje své kolegy nejen k profesnímu růstu, ale i ke zlepšení každodenní praxe učitelů.
Čím se zabývá?
→ Lektorka pedagogického time managementu: Pomáhá učitelům zvládat náročnou práci díky efektivnímu plánování a organizaci času skrze:
- Pedagogický diář www.pedagogickydiar.com praktický nástroj pro plánování, inspiraci a růst pracovníků ve vzdělávání
- online a offline kurzy zaměřené na pedagogický time management (individuální i ve sborovnách)
→ Lektorka praktických reflektivních programů: Nabízí prostor pro reflexi a revizi pedagogické vize, jak pro školní kolektivy, tak jednotlivce, s důrazem na hledání smyslu a udržitelnosti v učitelském povolání.
→ Průvodce v hledání individuální pedagogické vize i vize školy
→ Zástupný/cestující učitel: Vnáší do škol osvědčené přístupy z praxe pomocí zkušenostního učení, a poskytuje metodickou podporu kolegům.
→ Tvůrce koncepcí a struktur: Spolupracuje na inovacích a nastavování efektivních procesů ve vzdělávání, vzdělávacích projektech a institucích.
→ Ko-lektor/lektor projektových dnů a zážitkových programů pro třídní kolektivy: Dle potřeby individuálních kolektivů připraví a zorganizuje program v rozsahu 4 hodiny – několik dnů pro věkové skupiny 5–18 let.
V čem může pomoci?
→ Programy pro sborovny, konference i letní školy
→ Růstové rozhovory
→ Nastavování struktur, koncepcí a vzdělávacích plánů – přináší inovativní pohledy na vzdělávání, metody i nastavované koncepty.
→ Přináší kreativní pohledy a mezinárodní perspektivu na vzdělávání díky svým zkušenostem z cest a práce v zahraničí.
→ Nabízí sdílení dobré praxe a inspiraci, jak využít inovativní metody ve výuce.
→ Poskytuje metodickou podporu při zavádění nových přístupů a efektivních struktur ve školství i vzdělávání.