online program: TRÉNINK řízení svého času a organizace nepřímé práce
Související produkty
Detailní popis produktu
Ztrácí se Ti čas neznámo kam? Přijde Ti, že práce po večerech/ránech i víkendech k učitelské profesi prostě patří?
Máš pocit, že být skvělý učitel znamená tvořit a růst jedině na úkor osobního času a pohody? Nemusí to tak být. Zorganizuj si pracovní čas a prostor smysluplně.
Zbav se nekonečné věty „nemám čas“ i "kde na to vzít čas". Zjisti, kde cenné minuty i hodiny ztrácíš. Poznej své časožrouty a zbav se jich. Vezmi otěže správy svého času pevně do svých rukou a už se nenech vláčet aktuálními okolnostmi. Online trénink je tu pro každého, kdo ve své učitelské profesi nemá čas, chce to změnit a neví, jak do toho.
Cílem tréninku je praktické ovládnutí technik k efektivnímu (sebe)řízení a organizaci nepřímé práce pedagogických pracovníků. V rámci programu se seznámíš s plánovacími nástroji a technikami, které si prakticky rovnou vyzkoušíš a přizpůsobíš svým individuálním potřebám. Osvojíš si techniky pro stanovování měřitelných a splnitelných cílů, prioritizaci, reflexi a vyhodnocování stanovených cílů. Seznámíš se s dobrou praxí spolupráce a delegování v pedagogickém prostředí. A skrze praktické využití osobního časového snímku a individuální výkonnostní křivky si vytvoříš krizový plán pro náročné období školního roku.
Skrze individuální přístup, sebepoznání a praktický nácvik získá účastník nové dovednosti vedoucí k větší duševní pohodě, prevenci vyhoření, efektivnější práci a sebeorganizaci.
- Úvod do time managementu, sebepoznání a specifika práce s časem a jeho organizací u pedagogických pracovníků
- Význam work-life balance, osobní prevence vyhoření a tvorba nových návyků
- Wellbeing v pracovním i osobním životě pedagogických pracovníků
- Techniky pro efektivní plánování času dle osobnostní typologie (včetně cyklického plánování pro ženy)
- Osobní SWOT analýza nakládání s časem
- Časový snímek dne, jeho praktické využití a analýza
- Osobní výkonnostní křivka – identifikace problémových/krizových situací v životě pedagogického pracovníka, práce s vlastní výkonnostní křivkou a vytvoření krizového plánu
- SMART CÍLE – formulace individuálních splnitelných cílů, prioritizace, reflexe a vyhodnocování
- Prioritizace – stanovování priorit a praktické určování důležitého v pracovním i osobním životě v závislosti na skutečně naléhavém
- Matice řízení času – praktické určování priorit v pracovním i osobním životě
- Delegování v pedagogickém prostředí
- Od plánů k realitě – reflexe, vyhodnocování a stanovování skutečně splnitelných cílů i jejich reformulace vedoucí k jejich skutečnému dosažení
- Vnitřní motivace – metody k udržení pozornosti a podpory vnitřní motivace
- Reflexe, vyhodnocování, evaluace
- Revize pedagogické vize – screening své role coby pedagogického pracovníka, poznání vlastního pedagogického mindsetu, vytvoření individuálního rozvojového plánu
rozvoj pedagogických kompetencí:
- Wellbeing učitele – sebeřízení, sebeorganizace, sebepéče, sebereflexe
- Rozvoj a podpora růstového nastavení mysli – podpora osobnostně profesního růstu
- Osobní rozvoj – individuální nastavování priorit, cílů a způsobů jejich vyhodnocování
- Sociální kompetence – efektivní komunikace, spolupráce a delegování
- Manažerské kompetence – praktické dovednosti pro řízení a organizace nepřímé práce, prioritizace, třídní management, efektivita
- Networking pedagogických pracovníků
- Celoroční kontinuální rozvoj
v ceně:
- 16hodinový online trénink s Mgr. Markétou Mrázovou
- 2x osobní konzultace
- Pedagogický diář 2024/25
- 12 hodin online mentoringu ve virtuální sborovně
časová dotace: 16 hodin trénink (rozvrženo v 1 měsíci, tzn.4 hodiny/týden) + 12 hodin/rok (online ve virtuální sborovně, v klubu inovativních učitelů)
Měsíční intenzivní trénink na řízení svého času si řídíš Ty!
Skrze unikátní tréninkovou metodu získáš potřebné dovednosti, návyky i znalosti. V tréninku efektivně využíváme Tvůj individuální čas a kombinujeme možnosti virtuálního, praktického i papírového světa.
→ Díky online prostředí si tréninkové lekce můžeš přehrát kdykoliv a kdekoliv. Navíc máš lektorku stále "po ruce", skrze interaktivní chat.
→ Probíraná témata okamžitě zavádíme do praxe a osvojujeme si nové návyky do té míry, kterou potřebuješ právě Ty.
→ Máš-li svůj Pedagogický diář, papírového plánovacího pomocníka, aplikuješ změny rovnou s jeho pomocí.
Termíny 2024/2025:
říjen - začínáme 29.9.2024
listopad - začínáme 3.11.2024
prosinec - začínáme 1.12.2024
březen - začínáme 2.3.2025
duben - začínáme 30.3. 2025
květen - začínáme 27.4.2025
Učitelský time management ušiješ sobě na míru
Vyber si metody k řízení svého času přesně pro Tvůj typ. Získej akční plán na změnu i krizové momenty ve Tvé učitelské práci. Dej do souladu svůj work-life balanc.
Teorie bude jen tolik, kolik je třeba k praktickému použití. Hlavním cílem tréninku je PRAXE - postupně a prakticky zavedeš užitečné teoretické postupy do svého pracovního života.
→ Díky analýze Tvého časového snímku najdeme slabá místa, vybereme metody vhodné právě pro Tebe, naplánujeme splnitelné cíle.
→ Získáním aktivních návyků k řízení svého času snížíš riziko pracovního vyhoření, hodíš se do pohody a vyladíš svůj pracovně-osobní život do takového poměru, jaký vyhovuje Tobě
→ V neposlední řadě si ukážeme, jak Ti v některých plánovacích metodách může pomoci Pedagogický diář.
Kurz je pro Tebe, pokud:
→ nemáš ve své učitelské profesi čas a chceš to změnit
→ nevíš, jak s plánováním a organizací začít
→ teorii znáš, ale v praxi to vázne
→ často se brzy ráno, pozdě večer nacházíš u příprav, hodnocení, plánování
→ potřebuješ ukočírovat svou nepřímou práci
Jak vypadá osnova jednotlivých modulů?
1. MODUL (= 1. týden)
→ Poznávám svou výkonnostní křivku. Stávám se ředitelem svého času.
Kde jsem na začátku této části |
Kde jsem po absolvování této části |
Nemám čas |
Vím, jak trávím čas. |
Jak toho dosáhneme?
- Úvod do time managementu a sebepoznání
- Specifika práce a časového snímku pedagogických pracovníků
- Význam work-life balance a prevence vyhoření
- Jak se tvoří návyky
- Osobnostní typologie v nakládání s časem
- Výkonnostní křivka
- Časový snímek dne a jeho praktické využití
- Osobní SWOT analýza
→ po prvním týdnu tréninku, osobní online konzultace
2. MODUL (= 2. týden)
→ Vím, kde ztrácím čas. Znám své povinnosti i osobní limity.
→ Znám svůj plánovací typ a mám metody ke změně, které mi s ohledem na můj typ můžou konečně fungovat.
Kde jsem na začátku této části |
Kde jsem po absolvování této části |
Vím, kde čas ztrácím a znám své časožrouty. Mám sesbíraná data z minule a jdu s nimi |
Začínám vědomě pracovat se svým časem. |
Jak toho dosáhneme?
- Zásady time managementu
- Matice řízení času
- Identifikace problémových/krizových situací v životě pedagogického pracovníka
- Analýza vlastního časového snímku
- Osobní krizová časová osa a práce s vlastní výkonnostní křivkou
- Delegování
- Stanovování priorit a určování důležitého v pracovním i osobním životě v závislosti na naléhavém
- Techniky pro efektivní plánování času dle osobnostní typologie
- Cyklické plánování pro ženy
3. MODUL (= 3. týden)
→ Mám akční plán na svou změnu i na krizové situace. Už jen vydržet.
|
Kde jsem po absolvování této části |
Vím, kde čas ztrácím a znám své Mám data o sobě i vybrané metody, které mi už budou fungovat. Jdu tvořit plán, jak se z toho nezbláznit a jak mít čas na… |
Vědomě pracuji se svým časem. |
Jak toho dosáhneme?
- Od plánů k realitě - stanovování splnitelných cílů
- Formulace cílů vedoucí k jejich dosažení
- Start a udržení motivace
- Tvorba funkčního akčního a krizového plánu
- Reflexe a vyhodnocování cílů
- Techniky pro efektivní řízení času dle osobnostní typologie
→ po třetím týdnu tréninku, osobní online konzultace
BONUSOVÁ LEKCE - REVIZE PEDAGOGICKÉ VIZE
Už možná moc dobře znáš náš program Revize pedagogické vize, to ale vůbec nevadí! V kontextu tréninku jde o speciálně upravený koncept, skrze který budeme dostávat do souladu nově vytvořený akční plán, získané dovednosti, nové návyky a Tvou pedagogickou vizi.
4. MODUL (= 4. týden)
→ Nově nastavené plány uvádíme do souladu se stávající pracovní rolí.
Kde jsem na začátku této části |
Kde jsem po absolvování této části |
Své časové možnosti znám, i přesto si |
Jsem v souladu ve svém osobním i profesním |
Jak toho dosáhneme?
- Screening své role coby pedagogického pracovníka
- Poznání vlastního pedagogického mindsetu
- Stanovení své rozvojové vize
- Individuální nastavování priorit, cílů a způsobů vyhodnocování
- Wellbeing v pracovním a osobním životě pedagogického pracovníka
Zjisti už teď, jaký je Tvůj dominantní osobnostní typ v organizaci a plánování času
Zjisti, jaké osobnostní typologie dominují ve Tvém přístupu k práci. Jsi v plánování král, Saxána nebo Janek? V pěti minutách zjistíš svůj typ a získáš tipy, jak své plánování a přípravu zefektivnit jedna dvě i co konkrétně Tobě pomůže organizovat, plánovat i vyhodnocovat Tvou nepřímou práci.
→ k testu TUDY
Jak to probíhá?
Vypadá to nabušeně, možná až moc? Říkáš si, jak to zvládneš? Rozložením témat a praxe do 4 týdnů docílíme vysoké intenzity procesu za vložení minimálního Tvého času.
→ Trénink probíhá v online prostoru, věnuješ se mu tedy tehdy, kdy potřebuješ Ty (k materiálům máš přístup i po kurzu).
→ Každý týden na Tebe čeká 45minutové video, ve kterém se dozvíš vše potřebné.
Video bude zveřejněno vždy v neděli, máš ale celý týden na jeho shlédnutí a zavádění do praxe. Doporučuji se na něj dívat nejpozději ve středu, ať máš alespoň 2 dny na praktickou práci se svým časem.
→ začínáme vždy v neděli před prvním týdnem daného měsíce
→ Poznatky budeme pravidelně každý den prakticky zavádět, testovat na sobě a vyhodnocovat.
→ V uzavřené skupině bude prostor pro zájemce i na sdílení procesu, reflexi a sdílení tipů dobré praxe.
→ Po prvním a třetím týdnu tréninku, osobní online konzultace.
→ Ke každému tématu dostaneš pracovní listy s potřebnými materiály (např. time tracker, …).
Interaktivní materiály. I návody, jak do praxe zahrnout Pedagogický diář, pracuješ-li s ním
→ Domácí úkoly - Každý týden na Tebe čeká několik domácích úkolů, zvládnutelných i ve spěšnějším učitelském dni. Během pracovního týdne budeš nové metody zavádět do Tvé praxe samostatně.
→ Trénink na řízené svého času, time management pro učitele, je zaměřen prakticky, k zavádění některých metod do praxe využíváme i Pedagogický diář, proto je vhodné ho při tréninku mít u sebe. → Při objednávce vol variantu tréninku dle toho, zda máš/nemáš zájem i o Pedagogický diář v ceně kurzu. Nezapomeň, že si kurz můžeš nechat uhradit z programu OP JAK.
Časová dotace 16 hodin +
V rámci 8 hodin získáš všechny potřebné dovednosti a pomůcky k ovládnutí svého času. Kolik dalšího času kurzu a jednotlivým úkolům věnuješ pak už záleží na Tobě. Průměrná doba pro fajnový průchod kurzem je 16 hodin/měsíc. Perfekcionistům může průchod tréninkem trvat déle. Ke kurzu získáváš celoživotní přístup, můžeš se k jednotlivým modulům vracet kdykoliv se Ti zamane.
Co na trénink říkají ostatní?
„Než jsem začala koukat na videa a přemýšlet o svém čase, myslela jsem si, že mám čas zorganizovaný. A ne, zůstala jsem vždy u to-do listů a jela rychlostí blesku při odškrtávání. Vyzkoušela jsem si různé způsoby zapisování úkolů, ale bez velké systematičnosti. Teď vím, dělám chyby, k čemu se musím vrátit. Videa mi pomáhají můj chaos aspoň trošku zorganizovat.“
"Milá Markéto, děkuji za....uf, nevím, jak tohle vůbec vyjádřit slovy. :-D Prostě děkuji za kurz nadupaný spoustu informací, pracovních listů a hlavně myšlenek, které mi pomohly se posunout zase někam dál. Lépe si zorganizovat život. Děkuji za videa, na kterých jsi působila tak pozitivně a nadšeně. Vždycky jsem se moc na video těšila, protože nabíjelo energií jít do toho všeho. Také děkuji za zpětné vazby a podporu k mým rozvláčným komentářům!"
"Chtěla jsem získat hlavně nějaké tipy a metody, jak lépe zorganizovat čas. Ale má očekávání celý ten kurz předčil, protože šel více do hloubky a v podstatě více za téma. Nejde jenom o organizaci času, ale celkový koučink života (nejen) učitele!"
"Seznámila jsem se s novými metodami, jak pracovat s úkoly. Naučila jsem se pojmenovat své časožrouty a postupně je omezuji a nahrazuji. Vyhovovalo mi, že to byl časově delší kurz (byl čas si vše postupně vyzkoušet, teprve potom postupovat dál) a opravdu orientovaný na učitelskou profesi. Už jsem četla několik knížek o plánování svého času, ale vždy to bylo spíše pro šéfy firem."
"Kurz byl ucelený, systematický a srozumitelný. Postupoval krok za krokem tak, abych si dala dohromady svůj osobní a pracovní život. Doprovázely mě zajímavé a různorodé pracovní listy, ke kterým jsem se mohla vracet, zamýšlet se nad nimi (balanční kruhy, časová osa, smart cíle, pedagogický mindset,... - a to nezmiňuji zdaleka vše!). Také bylo super, že ke každému modulu byly nejen videa, ale také písemné prezentace, takže pokud jsem se podívala na video, mohla jsem se vracet už jen k prezentaci a věděla jsem, co a jak. Kurz byl taky plný tipů na jednotlivé organizační metody a bylo fajn, že jsme si každý z nás mohl uzobnout, co se nám zrovna hodí, takže to bylo vedené velmi individuálně. Líbilo se mi, že jsem byla dohnaná k reflexi za každý týden, protože to je to, na co zapomínám nebo tomu nepřikládám důraz. Přitom je to tak důležité! Už teď mám spoustu myšlenek a nápadů, jak lépe zorganizovat čas. A těším se, až tohle všechno uplatním od nového školního roku se vším všudy. :-) Děkuji!"
Co získáš:
→ teoretické základy potřebné pro řízení a organizaci času
→ analýzu Tvého individuálního způsobu řízení času
→ metody pro efektivní řízení času odpovídající Tvému osobnostnímu typu
→ dovednost efektivně řídit svůj čas
→ aktivní návyk v řízení svého času vedoucí k větší osobní pohodě a work-life balancu
→ akční plán pro změnu i krizové momenty
→ větší jistotu a klid
→ nové kontakty a možná i přátele
→ pracovní listy
→ Pedagogický diář 2024/25 ve variantě Profík (pokud volíš variantu s PD) a barevnosti dle Tvé volby (když do poznámky napíšeš své požadavky na barvu)
→ osvědčení o absolvování kurzu
→ roční členství v klubu inovativního učitele zdarma
Kurz je možné financovat z OP JAK, jak?
Z šablony například v kategorii wellbeing a psychohygiena (osobnostně sociální a profesní rozvoj). Nepropásni to!
Osvědčení, DVPP a další užitečné informace
Vzdělávací program je součástí systému dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků v programu průběžného vzdělávání, dle novely zákona č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících, a vyhlášky č. 317/2005 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, ve znění účinném od 1.10.2023, není akreditovaný.
Osvědčení (=certifikát) o jeho absolvování ZÍSKÁŠ.
Potvrzení o účasti: Vzhledem k formě kurzu si printscreen z obrazovky jako potvrzení o účasti neodneseš. Máš ale k dispozici doklady o průchodu jednotlivými moduly a můžeme Ti na vyžádání vystavit potvrzení o účasti a časové dotaci kurzu.
Rozvíjej se v partě a výhodněji
→ Jednotlivec - licence pro 1 osobu
→ Tandem - licence pro 2 osoby (ideální pro pár, kamarády či kolegy, kteří chtějí kurzem procházet společně)
→ Sborovna - licence pro celou sborovnu, ale i školu (rozvíjejte se společně - v případě - varianta bez PD, neomezený počet; varianta s PD - maximální počet 30 absolventů)
poznámka: při objednávce uveď do poznámky seznam e-mailů, pro které pořizuješ licenci
a pokud si chceš vybrat barevnou variantu svého Pedagogického diáře, napiš si o svou preferovanou barvu
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Pouze registrovaní uživatelé mohou vkládat hodnocení. Prosím přihlaste se nebo se registrujte.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Mgr. Markéta Mrázová – odbornice na vzdělávání s mezinárodním přesahem
Markéta Mrázová je zkušená lektorka a pedagog působící na volné noze, která se zaměřuje na podporu učitelů a škol prostřednictvím inovativních přístupů a praktických nástrojů. S bohatou praxí v českém i zahraničním vzdělávacím prostředí přináší inspiraci, jak efektivně nastavovat struktury a koncepce pro lepší fungování škol a pedagogických týmů.
Čím se zabývá
- Lektorka pedagogického time managementu: Pomáhá učitelům zvládat náročnou práci díky efektivnímu plánování a organizaci času.
- Vedení praktických reflektivních programů: Nabízí prostor pro reflexi a revizi pedagogické vize, jak pro školní kolektivy, tak jednotlivce, s důrazem na hledání smyslu a udržitelnosti v učitelském povolání.
- Zástupný učitel: Vnáší do škol osvědčené přístupy z praxe a poskytuje metodickou podporu kolegům.
- Autorka pedagogického diáře: Praktický nástroj nejen pro plánování, ale i pro sdílení inspirativních příběhů ze zákulisí učitelské profese.
- Tvůrce koncepcí a struktur: Spolupracuje na inovacích a nastavování efektivních procesů ve vzdělávání.
V čem může pomoci
- Přináší kreativní pohledy a mezinárodní perspektivu na vzdělávání díky svým zkušenostem z cest a práce v zahraničí.
- Nabízí sdílení dobré praxe a inspiraci, jak využít inovativní metody ve výuce.
- Poskytuje metodickou podporu při zavádění nových přístupů a efektivních struktur ve školství.
S mottem „Spolu za lepší školu“ (#spoluzalepsiskolu) a pod hlavičkou Pedagogický diář a Inovativní učitel motivuje a inspiruje své kolegy nejen k profesnímu růstu, ale i ke zlepšení každodenní praxe učitelů.