Efektivní sborovna: Time management pro pedagogické týmy
Související produkty
Detailní popis produktu
Praktické, individuální a pro učitele přizpůsobené uchopení time managementových pouček a jejich aplikace do učitelského života (nepřímé práce) přispěje k větší pohodě a příjemnějšímu klimatu.
Efektivní řízení času je klíčem k lepší organizaci práce, prevenci stresu i vyhoření. Tento praktický workshop Ti pomůže zvládnout time management v pedagogickém prostředí, lépe organizovat nepřímou práci, zvýšit svou pracovní efektivitu a přispěje k větší duševní pohodě.
Naučíš se efektivně nakládat s časem určeným pro nepřímou práci (ale i svým osobním časem), udržitelně jej organizovat, prioritizovat i delegovat. Osvojíš si dovednosti pro stanovování, reflektování i vyhodnocování cílů, ale také pro delegování úkolů v rámci třídy i pracovního kolektivu.
Naučíš se smysluplně plánovat a prioritizovat úkoly, stanovovat měřitelné a splnitelné cíle a efektivně delegovat povinnosti. Seznámíš se s plánovacími nástroji, pedagogickým diářem, technikami pro reflexi a evaluaci i osvědčenými metodami pro zapisování úkolů a vedení to-do listů. Vyzkoušíš si osobní časový snímek a výkonnostní křivku, díky nimž lépe pochopíš své pracovní tempo a vytvoříš si individuální krizový plán pro náročné období školního roku.
Workshop nabízí individuální přístup, praktický nácvik a okamžitou aplikaci naučených dovedností do učitelského života. Získáš tipy a osvědčené postupy pro spolupráci v pedagogickém kolektivu, delegování úkolů i zlepšení školního klimatu.
Díky lepší organizaci práce získáš větší vnitřní klid, duševní pohodu a energii pro výuku. Na workshop navazuje pravidelné online sdílení zkušeností ve Inovativní sborovně, kde můžeš dále rozvíjet své nově získané dovednosti.
Skrze individuální přístup, sebepoznání a praktický nácvik získá účastník nové dovednosti vedoucí k větší duševní pohodě, prevenci vyhoření, efektivnější práci a sebeorganizaci.
- Úvod do time managementu, sebepoznání a specifika práce s časem a jeho organizací u pedagogických pracovníků
- Význam work-life balance, osobní prevence vyhoření a tvorba nových návyků
- Wellbeing v pracovním i osobním životě pedagogických pracovníků
- Techniky pro efektivní plánování času dle osobnostní typologie (včetně cyklického plánování pro ženy)
- Osobní SWOT analýza nakládání s časem
- Časový snímek dne, jeho praktické využití a analýza
- Osobní výkonnostní křivka – identifikace problémových/krizových situací v životě pedagogického pracovníka, práce s vlastní výkonnostní křivkou a vytvoření krizového plánu
- SMART CÍLE – formulace individuálních splnitelných cílů, prioritizace, reflexe a vyhodnocování
- Matice řízení času – praktické určování priorit v pracovním i osobním životě
- Delegování v pedagogickém prostředí
Rozvoj pedagogických kompetencí:
- Wellbeing učitele – sebeřízení, sebeorganizace, sebepéče, sebereflexe
- Rozvoj a podpora růstového nastavení mysli – podpora osobnostně profesního růstu
- Sociální kompetence – efektivní komunikace, spolupráce a delegování
- Manažerské kompetence – praktické dovednosti pro řízení a organizace nepřímé práce, prioritizace, třídní management, efektivita
- Networking pedagogických pracovníků
- Celoroční kontinuální rozvoj
V ceně:
- workshop s Mgr. Markétou Mrázovou
- individuální konzultace na míru potřebám týmu
- pracovní materiály
Individuálně možno rozšířit pracovní materiály o Pedagogický diář 2026/27.
Časová dotace: 4-8 vyučovacích hodin - dle potřeby možno uzpůsobit
doporučení: 2x4 hodinový workshop s měsíčním rozestupem přináší nejefektivnější výsledky
Termín: dle individuální domluvy (emailem marketa@pedagogickysvet.cz či telefonicky 723099743)
Učitelský time management ušiješ sobě na míru
Vyber si metody k řízení svého času přesně pro svůj typ. Získej akční plán na změnu i na krizové momenty ve své učitelské práci. Dej do souladu svůj work-life balanc.
Teorie bude jen tolik, kolik je třeba k praktickému použití. Hlavním cílem tréninku je PRAXE - postupně a prakticky zavedeš užitečné teoretické postupy do svého pracovního života.
→ Díky analýze Tvého časového snímku najdeme slabá místa, vybereme metody vhodné právě pro Tebe, naplánujeme splnitelné cíle.
→ Získáním aktivních návyků k řízení svého času snížíš riziko pracovního vyhoření, hodíš se do pohody a vyladíš svůj pracovně-osobní život do takového poměru, jaký vyhovuje Tobě.
→ V neposlední řadě si ukážeme, jak Ti v některých plánovacích metodách může pomoci Pedagogický diář.
Kurz je pro Tebe, pokud:
→ nemáš ve své učitelské profesi čas a chceš to změnit (plánovat sice plánuješ, ale...dost často se to někde zasekne)
→ nevíš, jak s plánováním a organizací začít nebo už jsi začal/a a nějak se to vše nedaří ukočírovat
→ plánuješ nějaký ten pátek, ale cítíš, že potřebuješ změnu/zvládnou více věcí ve stejném čase
→ teorii znáš, ale v praxi to vázne (potřebuješ to prakticky a individuálně vysvětlit, vyzkoušet a sdílet proces)
→ často se brzy ráno, pozdě večer nacházíš u příprav, hodnocení, plánování.... nebo taky u nezapsané třídnice, hromad papírů ....
→ potřebuješ vybalancovat svůj osobní i pracovní život (prostě práci miluješ pořád, ale nechceš ji už dávat veškerý svůj čas)
→ myslíš si, že řízení Tvého času a organizace práce není Tvůj problém - jde Ti to perfektně, jen toho máš víc než ostatní/ všichni po Tobě pořád něco chtějí/ ředitel/ka Ti přidává práci "na víc" a zkrátka všechno se to na tebe valí
Zjisti už teď, jaký je Tvůj dominantní osobnostní typ v organizaci a plánování času
Zjisti, jaké osobnostní typologie dominují ve Tvém přístupu k práci. Jsi v plánování král, Saxána nebo Janek? V pěti minutách zjistíš svůj typ a získáš tipy, jak své plánování a přípravu zefektivnit jedna dvě i co konkrétně Tobě pomůže organizovat, plánovat i vyhodnocovat Tvou nepřímou práci.
→ k testu TUDY
Co získáš:
→ teoretické základy potřebné pro řízení a organizaci času
→ analýzu Tvého individuálního způsobu řízení času
→ metody pro efektivní řízení času odpovídající Tvému osobnostnímu typu
→ dovednost efektivně řídit svůj čas
→ aktivní návyk v řízení svého času vedoucí k větší osobní pohodě a work-life balancu
→ akční plán pro změnu i krizové momenty
→ větší jistotu a klid
→ individuální konzultaci šitou na míru potřebám týmu
→ pracovní listy
→ osvědčení o absolvování kurzu
Kurz je možné financovat z OP JAK - jak?
Z šablony například v kategorii inovativní vzdělávání, wellbeing a psychohygiena (osobnostně sociální a profesní rozvoj). Nepropásni to!
Osvědčení, DVPP a další užitečné informace
Vzdělávací program je součástí systému dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků v programu průběžného vzdělávání, dle novely zákona č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících, a vyhlášky č. 317/2005 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, ve znění účinném od 1.10.2023, není akreditovaný.
Osvědčení (=certifikát) o jeho absolvování ZÍSKÁŠ.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Pouze registrovaní uživatelé mohou vkládat hodnocení. Prosím přihlaste se nebo se registrujte.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Kdo je Markéta?
odbornice na vzdělávání s mezinárodním přesahem
lektorka NPI a na volné noze I autorka Pedagogického diáře a Inovativní sborovny I tvůrce koncepcí a struktur
Mgr. Markéta Mrázová je pedagožka (UPV MUNI), volnočasový pedagog (vedoucí družiny a klubu v inovativní škole NIKA) a lektorka (převážně pedagogický time management, implementace RVP pro prakticky využitelné ŠVP, udržitelný růstový mindset pro pedagogickou praxi, reflexe v životě učitele). Autorka Pedagogického diáře a zakladatelka Inovativní sborovny - komunity inovativních učitelů pro networking a vzdělávání pedagogů napříč ČR a SK.
Se zkušenostmi ze státního i soukromého, českého i zahraničního, online i prezenčního vzdělávání. Zaměřuje se na podporu učitelů a škol prostřednictvím inovativních přístupů, praktických nástrojů ve vzdělávání i seberozvoji, a networkingu napříč pedagogickými profesemi. S bohatou praxí z českého i zahraničního vzdělávacího prostředí přináší inspiraci k efektivnímu nastavování struktur a koncepcí pro lepší fungování škol a kvalitnější spolupráci pedagogických týmů.
S mottem „Spolu za lepší školu“ (#spoluzalepsiskolu) a pod hlavičkou Pedagogický diář/svět a Inovativní učitel motivuje a inspiruje své kolegy nejen k profesnímu růstu, ale i ke zlepšování každodenní praxe učitelů a prohlubování spolupráce.
#worldoffice #spoluzalepsiskolu
marketa@pedagogickysvet.cz; 723 099 743

Čím se zabývá?
Pedagogický time management
Markéta je odbornicí na pedagogický time management a efektivní organizaci práce učitelů. Pomáhá pedagogům zavádět jednoduché a funkční systémy, které podporují duševní pohodu, snižují stres a dávají řád každodenním úkolům. Je autorkou Pedagogického diáře a lektorkou dlouhodobých programů zaměřených na time management ve školství.
Implementace RVP a tvorba ŠVP
Jako lektorka implementace RVP pro NPI provází školy celým procesem změny kurikula. Pomáhá nastavovat struktury, koncepce i postupy, které vedou k funkčnímu ŠVP, přehledným učebním plánům a srozumitelnému systému práce ve škole. Její přístup propojuje odborné požadavky RVP s reálnými potřebami pedagogického týmu.
Networking ve vzdělávání
Rozvíjí komunitu Inovativní sborovna, která propojuje učitele z celého Česka a Slovenska. Podporuje sdílení dobré praxe, inovativní metody ve výuce a vzájemnou podporu mezi školami. Networking považuje za klíčový prvek profesního růstu současného pedagoga.
Leadership ve vzdělávání
V oblasti educational leadership pomáhá školám nastavovat role, předávat zodpovědnost a posilovat spolupráci mezi členy týmu.
Pracuje také jako vedoucí školní družiny a klubu, dále tvoří koncepce a struktury vzdělávacích organizací čí projektů. Vede ředitele, zástupce i koordinátory k rozvoji funkčního školního prostředí.
Rozvoj růstového mindsetu pedagogů
Jako pedagogický kouč a lektorka reflektivních programů podporuje učitele v hledání jejich profesní identity, motivace a dlouhodobé vize. Učí, jak pracovat s energií, stresem a vlastními zdroji, aby rozvoj nebyl nárazový, ale udržitelný.
Cestující učitelka
Působí také jako zástupná/suplující učitelka a ko-lektorka zážitkových, preventivních a projektových programů pro ZŠ. Díky působení v různorodých školních prostředích přináší praktické zkušenosti, mezinárodní inspiraci a inovativní pohledy na výuku.
V čem se na ni můžeš obrátit?
Řízení a organizace času pro učitele
Získáš podporu při zavádění systému, který je jednoduchý, přehledný a udržitelný. Pomůže Ti zorganizovat práci tak, abys měl/a více energie i prostoru pro kvalitní výuku.
Tvorba akčního plánu pro ŠVP a implementaci RVP
Pomůže Ti strukturovat a naplánovat celý proces od prvních kroků až po finální podobu ŠVP. Získáš srozumitelný plán, jak přistupovat k implementaci RVP bez chaosu a se silnou metodickou oporou.
Pedagogický koučink – hledání vlastní cesty
Pomůže Ti ujasnit si vlastní pedagogickou vizi, najít odvahu ke změnám a podpoří Tě při profesním rozhodování. Koučink je vhodný pro nové i zkušené učitele, třídní učitele i vedoucí pracovníky.
Tvorba či doplnění vzdělávacích programů
Vytváří a spoluvytváří programy pro školy, sborovny, DDM, ZUŠ, konference i letní školy. Pomůže Ti sestavit obsah projektových dnů, preventivních programů nebo workshopů šitých na míru.
S čím Ti může pomoci?
Ušetříš čas a získáš více klidu
Díky principům pedagogického time managementu se naučíš lépe plánovat a nenechat se pohltit každodenním provozem. Získáš více prostoru na výuku i osobní život.
Vyznáš se ve svém pracovním světě
Společně nastavíte pořádek v úkolech, materiálech, nápadech i projektech. Budeš přesně vědět, na čem pracuješ a co je prioritou.
Dáš si do pořádku ŠVP, RVP i související procesy
Získáš jasnou metodickou oporu při tvorbě nebo úpravě ŠVP a při zavádění změn podle RVP. Bez zahlcení, krok za krokem a s profesionálním vedením.
Nastavíš funkční struktury a koncepce
Markéta přináší inovativní a praktické postupy pro nastavování školních struktur, vzdělávacích koncepcí a týmové spolupráce. Nabízí metodickou podporu i mezinárodní inspiraci.
Posílíš svůj profesní růst
Ať řešíš komunikaci ve sborovně, vedení třídy, práci v týmu nebo změnu profesní role, Markéta nabízí bezpečný prostor a odborné vedení, které Ti pomůže růst.
