Tvorba ŠVP - implementace RVP – podpora na míru vaší škole
Související produkty
Detailní popis produktu
Tvorba nového ŠVP je zásadní krok, který ovlivní výuku i klima ve škole na mnoho let dopředu. Nový RVP přináší jasnější směřování, důraz na kompetence a modernější pojetí vzdělávání. Vaším úkolem je přenést tyto změny do živého dokumentu, který bude srozumitelný, čitelný a prakticky použitelný. Pomohu vám, aby vaše ŠVP nebyl jen formální text, ale skutečná opora pro vedení i učitele – živý dokument, který se dá používat každý den v pohodě a zvládnutelně.
S čím vám pomohu?
- zorientovat se v klíčových změnách a principech nového RVP
- pochopit, co je opravdu důležité, a co je jen “formální šum”
- vytvořit akční plán tvorby nebo úpravy ŠVP
- nastavit role a vedení týmu, aby se práce nehromadila na jednom člověku
- nastavit realistický a zvládnutelný harmonogram práce na tvorbě/úpravách
- najít, případně vytvořit čas na potřebnou tvorbu či úpravy ŠVP
- vytvořit nebo upravit rámce pro část Charakteristika školy
- vytvořit nebo upravit rámce pro část Charakteristika ŠVP
- vytvořit nebo upravit rámce pro část Obsahového rámce
- komentovat části ŠVP, navrhovat úpravy a hlídat soulad s RVP
- dát vašemu dokumentu živost, srozumitelnost a logickou strukturu
Jak to probíhá?
-
Vykopávací setkání – poznám potřeby vaší školy, vaše cíle i aktuální stav dokumentu.
-
Dohodneme formu spolupráce – individuální vedení, práce s týmem, společný workshop nebo dlouhodobé vedení - na míru, dle vašich potřeb.
-
Společná práce na ŠVP – pracovní workshopy, komentování, doporučení, strukturování, kontrola souladu s RVP.
-
Podpora mezi setkáními – podněty, materiály, přehledné úkoly a jasné další kroky
Varianty, ze kterých můžeme vybírat
Jednorázová konzultace
Pro školy, které potřebují rychle vyřešit konkrétní otázku/y.
Obsahuje:
-
2× online konzultaci (2x60 min)
-
komentář a ZV k jedné části ŠVP (Charakteristika / Obsahový rámec / jiná část)
-
stručný souhrn doporučení
-
tipy, jak pokračovat dál
Ideální, pokud už tvoříte a potřebujete potvrdit správný směr.
Podpora k tvorbě ŠVP
Komplexní vedení pro školy, které stojí na začátku nebo potřebují větší jistotu.
Obsahuje:
-
4× online konzultace (4x60 min)
-
možnost zaslání dokumentů předem
-
doporučení, komentář a/či ZV k úpravám všech rámcových částí ŠVP
-
souhrnný dokument s akčním plánem
Ideální volba pro tým, který chce ŠVP postavit zdravě, moderně a v souladu s RVP.
Spolupráce se sborem
Cena: 22 000–35 000 Kč (dle rozsahu)
Pro školy, které chtějí hlubší, dlouhodobější a týmovou podporu.
Obsahuje:
-
úvodní diagnostiku potřeb školy
-
2–3 online setkání či workshopy pro pedagogický sbor
-
komentování celého ŠVP nebo jeho větších částí
-
přímou zpětnou vazbu k souladu s novým RVP
-
facilitaci při nastavování týmové práce
-
závěrečný doporučující dokument
Ideální, pokud chcete skutečně žít změnou a zapojit do ní celý tým.
Pro koho je služba určená?
Pro vedení škol, koordinátory ŠVP, tvůrčí týmy i jednotlivé učitele, kteří chtějí porozumět novému RVP a přetavit jeho principy do smysluplného a moderního ŠVP. Pomohu vám najít jistotu v procesu, který nemusí být složitý – když víte, kde začít.
NA CO SE NEJČASTĚJI PTÁTE? - FAQ
1. Co když nemáme ŠVP ještě vůbec připravený?
To je naprosto v pořádku. Začneme analýzou situace, nastavíme základní rámce a vytvoříme realistický akční plán.
2. Je konzultace vhodná i pro malé školy?
Ano. Malé školy mají jiné potřeby – často menší tým a více rolí na jednom člověku. Konzultaci nastavím tak, aby byla proveditelná i v menším kolektivu.
3. Musíme mít už nový RVP nastudovaný?
Nemusíte. Společně projdeme, co je podstatné a co naopak není třeba řešit detailně.
4. Pomůžete nám i s praktickým přepisem dokumentu?
Ano. V rámci spolupráce mohu komentovat, strukturovat i navrhovat konkrétní úpravy textu ŠVP.
5. Jak probíhají online konzultace?
Na platformě, která vám vyhovuje – Google Meet. Po setkání dostanete písemný souhrn a jasné další kroky.
6. Je možné objednat si jen workshop pro celý sbor?
Ano. Workshop může být samostatně, nebo jako součást většího balíčku.
7. Jak dlouho trvá vytvořit nový ŠVP?
Obvykle 2–6 měsíců podle toho, jaký máte tým, strukturu práce a kolik změn děláte. Pomohu vám proces zrychlit a udržet smysl.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Pouze registrovaní uživatelé mohou vkládat hodnocení. Prosím přihlaste se nebo se registrujte.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Kdo je Markéta?
odbornice na vzdělávání s mezinárodním přesahem
lektorka I autorka Pedagogického diáře a Inovativní sborovny I tvůrce koncepcí a struktur
Mgr. Markéta Mrázová je pedagožka (UPV MUNI), volnočasový pedagog (vedoucí družiny a klubu v inovativní škole NIKA) a lektorka (převážně pedagogický time management, implementace RVP pro prakticky využitelné ŠVP, udržitelný růstový mindset pro pedagogickou praxi, reflexe v životě učitele). Autorka Pedagogického diáře a zakladatelka Inovativní sborovny - komunity inovativních učitelů pro networking a vzdělávání pedagogů napříč ČR a SK.
Se zkušenostmi ze státního i soukromého, českého i zahraničního, online i prezenčního vzdělávání. Zaměřuje se na podporu učitelů a škol prostřednictvím inovativních přístupů, praktických nástrojů ve vzdělávání i seberozvoji, a networkingu napříč pedagogickými profesemi. S bohatou praxí z českého i zahraničního vzdělávacího prostředí přináší inspiraci k efektivnímu nastavování struktur a koncepcí pro lepší fungování škol a kvalitnější spolupráci pedagogických týmů.
S mottem „Spolu za lepší školu“ (#spoluzalepsiskolu) a pod hlavičkou Pedagogický diář/svět a Inovativní učitel motivuje a inspiruje své kolegy nejen k profesnímu růstu, ale i ke zlepšování každodenní praxe učitelů a prohlubování spolupráce.
#worldoffice #spoluzalepsiskolu
marketa@pedagogickysvet.cz; 723 099 743

Čím se zabývá?
→ Lektorka pedagogického time managementu: Pomáhá učitelům zvládat náročnost profese díky dlouhodobě udržitelnému efektivnímu plánování a organizaci času skrze:
- Pedagogický diář www.pedagogickydiar.com praktický nástroj pro plánování, inspiraci a růst pracovníků ve vzdělávání
- online a offline kurzy zaměřené na pedagogický time management (individuální i ve sborovnách)
→ Lektorka praktických reflektivních programů: Nabízí prostor pro reflexi a revizi pedagogické vize, jak pro školní kolektivy, tak jednotlivce, s důrazem na hledání smyslu a udržitelnosti v učitelském povolání.
→ Průvodce v hledání individuální pedagogické vize i vize školy
→ Zástupný/cestující učitel: Vnáší do škol osvědčené přístupy z praxe pomocí zkušenostního učení, a poskytuje metodickou podporu kolegům.
→ Tvůrce koncepcí a struktur: Spolupracuje na inovacích a nastavování efektivních procesů ve vzdělávání, vzdělávacích projektech a institucích.
→ Ko-lektor/lektor projektových dnů a zážitkových programů pro třídní kolektivy: Dle potřeby individuálních kolektivů připraví a zorganizuje program v rozsahu 4 hodiny – několik dnů pro věkové skupiny 5–18 let.
V čem může pomoci?
→ Programy na míru pro sborovny, týmy, konference, letní školy, DDM, ZUŠ i pedagogicky profesně zaměřené skupiny (výchovní poradci, koordinátoři ŠVP, ...)
→ Růstové rozhovory
→ Nastavování struktur, koncepcí a vzdělávacích plánů – přináší inovativní pohledy na vzdělávání, metody i nastavované koncepty.
→ Přináší kreativní pohledy a mezinárodní perspektivu na vzdělávání díky svým zkušenostem z cest a práce v zahraničí.
→ Nabízí sdílení dobré praxe a inspiraci, jak využít inovativní metody ve výuce.
→ Poskytuje metodickou podporu při zavádění nových přístupů a efektivních struktur ve školství i vzdělávání.
